Generelt om garantier
Teletec gir normalt samme garanti som produsenten. Garantiperioder for de respektive produsentene er vist nedenfor.
For produsenter som ikke er oppført nedenfor, gjelder følgende:
Andre produsenter | Garanti | Prosedyre |
Samtlige produkter | 1 år | B |
Garantitid per produsent
Produsenter | Garanti | Prosedyre |
ALARM.COM | 1 år | B |
ALARMTECH | 2 år | A |
AVA | 3 år | B |
AVA, kamera med aktiv Aware lisens | 10 år | B |
CHIRON | 1 år | A |
DAHUA TECHNOLOGY | 3 år | A |
DSC | 1 år | A |
EVIDO GT og SFF | 3 år | C |
EVIDO WR | 2 år | B |
EVIDO POWERSTATION | 3 år | A |
HANWHA | 3 år | B |
KSENIA | 5 år | B |
MILLETEKNIK | 2 år | B |
NOOKBOX | 2 år | A |
OPTEX, LX-serien | 1 år | A |
OPTEX, BX, HX, RLS, VXI, WXI, SIP-serien | 2 år | A |
OPTEX, EX, SX, FX, CX, AX, FMX, CDX, RXC, SL, VXS, BXS, WXS, FLX-serien | 5 år | A |
PAXTON | 5 år | A |
PROTECT (Gjelder ikke Xtratus) | 5 år | B |
PROTECT Xtratus | 2 år | B |
RAYTEC | 5 år | B |
SAC ELECTRONICS | 2 år | A |
SAMUNG, Smartcam | 1 år | B |
TELETEC M2M | 1 år | A |
TOSIBOX | 2 år | B |
UBIQUITI, samtlige produkter | 1 år | B |
VCA | 3 år | A |
VISONIC | 1 år | A |
ZYXEL, produsenten sørger selv for garantiprosedyren | 2 år, 5 år eller Limited Lifetime |
Slik reklamerer du på et ødelagt/skadet produkt:
Søk om returnummer via vårt returskjema >>
Slik håndterer Teletec reklamasjoner og retur av defekte produkter:
Håndteringen av reklamasjoner varierer litt for ulike produsenter. Den respektive prosedyren er kort beskrevet nedenfor.
Samtlige produkter:
Teletec kontrollerer om produktet er innenfor gyldig garantitid. Om dette ikke er tilfellet, kontakter vi deg før vi fortsetter feilsøkingen.
Type A:
- Teletec feilsøker det innsendte produktet.
- Hvis Teletec kan reparere produktet, returneres det reparerte produktet. Hvis ikke returneres et nytt produkt.
Type B:
- Teletec feilsøker det innsendte produktet.
- Hvis Teletec kan reparere produktet, returneres det reparerte produktet. Hvis ikke sendes produktet til produsenten for reparasjon. Deretter returneres det reparerte produktet.
Type C:
- Teletec feilmelder produktet til det firma som er ansvarlig for "på-plass" service av produktet. Normalt foregår dette ved at vi kontakter deg for adresseinformasjon og innhenter eventuelle logger fra produktet.
- En tekniker reparerer produktet på plassen der det er installert.
Spørsmål og svar
Hvor lang tid tar reparasjon/bytte?
- Det varierer for ulike produkter. Et grovt estimat er følgende:
- Type A: ca 1 uke.
- Type B: ca 1 uke i tilfellene der produktet repareres hos Teletec. I tilfeller der produktet sendes til produsenten tar det normalt lengre tid, avhengig av hvilket land produsentet er lokalisert.
- Type C: ca 1 dag.
Jeg trenger et nytt produkt umiddelbart og kan ikke vente på et erstatnings- eller reparert produkt. Hvordan håndteres dette?
- For produkter av Type A kan du bestille et erstattningsprodukt med en gang, d.v.s. før det defekte produktet sendes til Teletec. Du er i så fall selv ansvarlig for å forsikre deg om at produktet er innenfor garantien, og at den aktuelle feilen dekkes av garantien. I disse tilfellene er det viktig at du oppgir ordrenummeret til erstattningsproduktet i RMA-skjemaet. Om så ikke gjøres vil et nytt/reparert produkt bli tilsendt, i tillegg til erstattningsproduktet du bestilte. For produkter av type B eller C gir ikke Teletec direkte bytte og det reparerte produktet vil bli sendt til deg selv om du har bestilt et nytt erstattningsprodukt.
Hvem betaler fraktkostnaden?
- Du betaler frakten til Teletec. Teletec betaler frakten tillbake til deg.
Mer informasjon
Hvis du har spørsmål om reklamasjoner og garantier, kontakt oss via salg@teletec.no.
Mer informasjon finnes tilgjengelig i våre Salgs- og leveringsbetingelser.